Verzenden, retourneren en garantie

Het kopen van producten via een internet word steeds populairder, toch kan het enkele vraagtekens oproepen. Krijg ik bijvoorbeeld wel de Service & Garantie die ik in een normale winkel krijg? Jazeker! Gelukkig gaat er bijna nooit iets mis. Mocht er om wat voor gekke reden dan toch iets mis gaan, dan staan wij altijd voor u klaar. We doen er dan ook alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en eventuele problemen z.s.m. te verhelpen. Schroom niet om bij vragen contact met ons op te nemen.

Het is verstandig om een bakfiets eens per jaar te laten controleren door een fietsenmaker.

De bakfietsen met elektrische ondersteuning vragen wat meer onderhoud dan de normale bakfietsen. Onderdelen kunt u over het algemeen bij ons nabestellen en makkelijk zelf monteren. Mocht u hier niet uitkomen, kan een lokale fietsenmaker u altijd wel helpen.

Garantievoorwaarden

We bieden u 2 jaar garantie aan op de Urban Wheelz Cargo (m.u.v. slijtage gevoelige onderdelen) bij gebreken, materiaal- en fabrieksfouten. Indien blijkt dat het geen fabrieksfout is, zijn de reparatie en transportkosten voor u als klant. Op banden, ketting, pedalen en bel wordt geen garantie gegeven.

Indien de fietsen worden verhuurt vervalt de garantie.

Regulier onderhoud - eerste servicebeurt

Het is zeer belangrijk om drie maanden na aankoop of na de eerste 500 km een eerste servicebeurt te laten verrichten. Zo voorkomt u vroegtijdige slijtage. Dit onderhoud komt de duurzaamheid van de bakfiets ten goede. Het goed en tijdig uitvoeren van onderhoudsbeurten is eveneens een voorwaarde voor het behouden van de garantie die op uw bakfiets van toepassing is. Bewaar daarom ook het bonnetje van de onderhoudsbeurt(en).

Het verschil tussen (regulier) onderhoud en garantie

Iedere (nieuwe) bakfiets heeft regulier onderhoud nodig en een defect valt dus ook niet per definitie onder de garantie. Het onderhoud kunt u bij uw lokale fietsenmaker op eigen kosten, laten uitvoeren. Mocht er dan toch iets aan het licht komen dat onder de garantie valt, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Op welke wijze kunt u aanspraak maken op uw garantie?

Neem in alle gevallen contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder. Doet u dit per e-mail, gelieve dan een foto van het betreffende onderdeel, uw bestelnummer én het framenummer van de bakfiets mee te sturen. Op deze manier kunnen wij beoordelen of er sprake is van een garantiegeval. Mocht het redelijkerwijs niet mogelijk zijn om het defect te beoordelen zonder dat wij de fiets in 'levende' lijve kunnen aanschouwen, dan zal de bakfiets bij een van onze servicepunten beoordeeld moeten worden. Uiteraard denken we graag met u mee wat de beste oplossing is.

Mankeert er echt wat aan de bakfiets? Laat het ons weten!

Mocht er echt wat mankeren aan de bakfiets, valt dit natuurlijk onder de garantie. Mocht u het probleem niet zelf kunnen oplossen, hanteren wij het volgende stappenplan voor garantie.

Stap 1: Neem eerst contact met ons op

Wanneer u een bakfiets voor garantie hebt, stuur dan een e-mail. Vernoem altijd het bestelnummer en de omschrijving van het probleem in de e-mail. Wij nemen dan contact met u op om het probleem op te lossen.

Stap 2: Retourneren

Bij een garantie of defect kunnen wij u vragen de bakfiets te retourneren. Indien blijkt dat het geen fabrieksfout is zijn de reparatie en transportkosten voor u als klant. U kunt zichzelf voorstellen dat we het vaker op een andere manier oplossen door bijvoorbeeld een onderdeel op te sturen.

Stap 3: Afhandeling

Wij zullen de garantie afhandeling op ons nemen. Goederen met gebreken die terecht onder de garantie vallen zullen worden gerepareerd of worden vervangen door eenzelfde of gelijkwaardig product. Hiervoor betaalt u natuurlijk geen verzendkosten, dat is op onze kosten.

Belangrijk voor garantie
  • Beperkte garantie op slijtagedelen als wielen, verlichting, ketting, pedalen, binnenbanden en buitenbanden. Garantie is hier alleen van toepassing wanneer de klacht onmogelijk door het gebruik veroorzaakt kan zijn.
  • Afwijkende garantievoorwaarden worden vermeld bij de productomschrijving of op de factuur.

Wat zijn de levertijden van de bakfietsen?

2-3 werkdagen

Hoe wordt de bakfiets geleverd?

Om onze kwaliteit te kunnen waarborgen, wordt de bakfiets altijd rijklaar afgeleverd.

Hoe kan ik een bakfiets bestellen?

U kan de bakfiets alleen via onze website bestellen. Kies het type en klik op bestellen.
Nadat u de bestelling hebt gedaan maken we een afspraak met u voor de bezorging van de bakfiets.

Is het ook mogelijk om de bakfiets af te halen?

Helaas is het niet mogelijk om de bakfiets af te halen. Hierdoor kunnen we de kosten laag houden.

Kan ik een (bak)fiets inruilen bij bakfiets-shop.nl?

Bij Bakfiets-shop verkopen we alleen nieuw bakfietsen en kunt u geen (bak)fietsen inruilen.

Kan ik een bestelling annuleren?

Wanneer de order eenmaal is verzonden is het echter niet meer mogelijk om de bestelling te annuleren. Dit i.v.m. de montage en verzendkosten. Indien u zich wil beroepen op de wettelijk vastgestelde bedenktijd kan dit natuurlijk, zie hiervoor de algemene voorwaarden. 
Eventuele verzendkosten worden wel in rekening gebracht.

100% Europees

Om kwaliteit te kunnen garanderen en de locale gemeenschappen te ondersteunen.

Gratis en rijklaar bezorgd

Onze bakfietsen worden altijd volledig rijklaar op een euro pallet bezorgd, binnen 2-3 werkdagen.

Meer informatie >

24 maanden garantie

We bieden u 2 jaar garantie aan op de Urban Wheelz Cargo (m.u.v. slijtage gevoelige onderdelen).

Meer informatie >

Veilig betalen

In onze website betaald u in een veilige omgeving.

Meer informatie >

Hulp bij u bestelling

Heeft u een vraag?
Neem contact op met onze Specialist.
+31 (0)85 - 0656279
maandag t/m vrijdag 10:00 - 20:00
zaterdag 10:00 - 14:00
klantenservice@bakfiets-shop.nl


* De gebruiksduur van de batterij is afhankelijk van het gebruik.